Onsdag

idag har jag och emelie varit ner till bollnäs och köpt under kläder åt mej till studenten lära ha nåra i hudnära färg eftersom klänninen är lite smått genomskinlig.. kan inte förstå att de kan vara så j*vla drygt å gå i affärer de e ju kul å ha nya kläder men dom borde komma ner dimpandes i brevlådan å sitta jätte bra.. de vore nått de ett sånt företag ska jag starta.. men vi gick i lite roliga affärer också typ djuraffärer har köpt ett läder koppel och en halti har provat på alla sätt jag kan komma på nu å få henne å sluta dra å de enda som funkar är å ha en godis i näven å de vill man ju kanske inte jämt inte blir de så mycka kissat på våra promenader då heller.. har provat stanna så fort hon drar men då tycker hon bara att jag är dum i huvudet också tar de typ en halv timme å komma hundra meter.. å de har man ju kasnke inte alltid tid med och jag har provat en massa annat också "skrämt" na när hon drar i försök att de skulle bli läskigt å vara så långt bort från mamma men inget funkar! så nu har jag skaffat en halti och tänkte försöka lära in ett "gå fint" komando.. får se hur de funkar.. de va då helt underbart å gå på promenad idag med en hund som inte drog.. inte nå ont i armen annars brukar jag hinna bli tokig på henne innan vi har kommit halvvägs..

nästa onsdag är det hundens dag också men jag vet inte om jag ska ställa ut Heija eller hur jag ska jag vet ju inte hur man gör! får se om de går å efter anmäla går de så provar jag nog.. Hjalle ska i varje fall vara med å manekänga med nån fin tröja

I helgen kommer det nog troligen främmande från norrland också så kul å få träffa dom va så himmla länge sen å förr när jag bodde där träffa man dom varje dag.. tråkigt att de ska va så långt jag som trivdes bra i lycksele.. eller nää inte i lycksele men i malå..
skönt at vi har fått lite ordning här hemma har varit lite drygt å vara utan bord nu är de riktigt mysigt här.. bara lite tavlor och hyllor som saknas.. men sånt får man ta efter hand..
nu blir de sängen och läsa ut min bok som jag vet slutar lika som alla andra dom gifter sej å lever lyckliga i alla sina dagar.. å fast jag vet att de e så så kan jag inte hålla mej i från pocket böckerna.. natti natti!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej,,,ska lägga ut bilder på roddan så fort jag hinner, kul att läsa om dig och Heijas äventyr är här och spanar varje dag, och det var väll tur att Robban brädade Heija,,,annars hade ju inte du och Heija träffats ;O)
Suss tajm !!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback