Lördag

idag har vi varit iväg med hundkursen och spårat.. kul va de.. men jag fick migrän så jag å Heija fick åka hem efter ett spår.. tråkigt.. men.. bättre i huvudet nu i varje fall.. ska ev iväg på crusing ikväll så Heija ska få kolla på mycke folk och massa raggar bilar.. men de går nog bra.. står i valet å kvalet om å köpa ett antiskall halsband med uvljud eller hur jag ska göra.. hon skäller ju så förbenat när man lämnar henne och mina nya pensionär grannar är inte så glad över de.. men jag har ev en daghusse på g nu så hoppas de blir av.. han är van vid hundar men känner inte att han vill ta på sej en ny hund efter som han börjar bli gammal.. så Heija kan ju vara bra å umgås med ibland ja han ville inte ha nån liten fjant hund heller så där passar hon ju in också liten kan man ju inte anklaga henne för.. 

nu har vi fått internet hemma också så förhoppningsvis så blir det mer skrivet nu.. igår va jag Heija johanna och lotta ute å klättrade sten hygge som gick rakt upp i ett berg.. vi tränade lite muskler Heija måste ha lite mer såna om hon ska orka med våra promenader.. också håller vi på å kör in henne och det tycker hon inte är så jätte kul men de gick rätt bra på slutet.. tänkte jag skulle dra lite däck med henne också för musklernas skull.. kul med hund.. och Heija har lyckats charma hela släkten.. alla är lite små kär i henne.. :) har lite nya bilder och lägga upp i pixboxen också men jag sitter inte vid min dator nu så dom får vänta lite.. ja jag å Heija har börjat träna för lydnads ettan också nu.. men ligg under gång blir nog de svåraste vi har börjat träna apport nu och plats liggande.. å de funkar skapligt i varje fall.. men nu ska jag gå å dricka lite kaffe och sen ska jag dra men neråt byn.. hejsvejs!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback