midsommar

ja nu har midsommar varit och det börjar bli mörkare på kvällarna igen.. men nu ska vi inte tänka negativt.. :)
på torsdag till fredag va vi i orsa och tältade mysigt men lite kallt.. fick upp flera ggr och bädda om Heija.. men hon va så sköt sam så de blir nog mer tältning för oss.. synd att tältet blåste sönder.. midsommar afton va ingen höjdare kallt och blåsigt hela kvällen.. midsommar dagen va desto trevligare va uppe i homnabo i en loge och förfestade sen va vi till jössebo på dans men jag va aldrig in va bara chaufför och min sambo var ju som vanligt lite överförfriskad så han satt i bilen och sov men de va mycke folk utanför också.. tjänade ju lite pengar på å skjutsa folk också.. är många som vill hem och de e typ 3 mil mitt ute i skogen.. kan inte förstå varför dom har dans där.. men de e väldigt mysigt.. kanske är tur att de bara är en gång om året nu för tiden.. va lite sugen på å gå in å bugga lite jag också nu när man kan vill ja mena.. :D men jag hade valt lite fel skor så jag sket i de.. Heija fick i varje fall vara uppe i broberg då på kvällen blir inge bilträff på mantorp nästa helg för oss så då fick hon vara där i lördags i stället..  skulle vilja ut å spåra lite med de e så ostadigt väder så jag får nog ta de i morgon i stället då är mamma hemma också så då kanske hon kan lägga spår åt mej.. va ju lite roligare när man inte riktigt visste åt vilket håll de skulle gå åt.. idag har jag äntligen fått antiskall halsbandet också så jag tänkte att jag skulle åka till familjen Dahlberg å prova.. hon brukar skälla när hon får sitta i bilen där och då är jag endå nära om hon skulle bli jätte rädd.. hoppas de funkar nu så jag kan jobba ordentligt i sommar utan å ha hundvakt hela tiden blir lite drygt i längden de också.. men nu ska jag gå å göra nått.. ha de bra allt folk..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback