måndag 18/6

har precis kommit hem har varit hos mormor och firat hennes födelsedag.. innan de så har jag jobbat dom ringde i morse så jag lära åka för hon som jobbade hade fått magsjuka.. å preem är ju inget man bara kan stänga.. så då fikc jag åak å de gör ju inte mej nå.. :) sen har jag Heija Emelie från homna och Rocky varit ute å gått.. kul för Heija och ha en jämnstor kompis å puckla på lite.. Hjalle och Figge tycker ju inte hennes tassar är ¨så jätte rolig.. Rocky är i varje fall en schäfer hane så han kan stå på sej rätt bra och ger igen en hel del! :)

Jag har börjat fått vissa funderingar på att börja klicker träna Heija håller på å läser om det nu och det verkar vara en rätt bra metod med tanke på att Heija blir så himmla glad när man berömer henne.. de e ju i och för sig bra att hon blir att ho ntycker hon är duktig när hon är duktig men ibland typ ligga kvar så kan de ju vara bra å kunna "säga" bra utan att hon blir tok glad och ska pussas för då ska hon ju faktiskt ligga kvar..

jag upptäckte när jag kom hem att vi nog har en fågel inne i fläkten också.. vet inte riktigt hur jag ska göra för å få bort den.. hmm.. jag tog bort filter grejset men det kom inte utramlandes någon fågel.. den måste vara längre upp.. men men får jag inte ut den får jag väl ringa vaktmästaren i morgon.. de kommer ju säkert inte lukta hallon om den där när den dör sen..appropå dö så har min gamla nakenråtta dött.. sorgligt men han hade inte mått så bra på ett tag så de kanske va lika bra.. min bil har gått i baklås också.. jag vart rätt snopen när jag kom till preem och jag inte kom ut så jag lära klättra över till passagerar sida för å ta mej ut.. tur man har en sambo som är bilmekaniker, men de är väldigt synd att han inte är typ datasnille så han har haft råd å skicka den på lagning åt mej för de blir ju aldrig något gjort för honom! han har bara tid med racerbilen.. men skomakarns barn har ju alltid dom sämsta skorna.. suck.. men nu gott folk så ska jag gå å försöka få ut fågeln och sen läsa lite mer om klickerträning.. hejsvejs!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback