grillning

ja i lördags va vi ute å grillade korv och fiskade vid en liten sjö.. jätte mysigt va de.. Heija lekte med yrja och åt en massa konstiga saker så hon vart rätt dålig i magen.. vi fick ingen öring men vi fick några abborrar i varje fall.. som vi grillade och åt upp..

jag har tränat lite mer med Heija också men mest har vi tränat på å springa runt i en ring och se fina ut´.. :D vet inte riktigt hur de går me de men.. också har vi tränat lite mer på läggande och har börjat med lite apport sen tränar vi ju typ hela tiden på ligg kvar.. å ibland funkar de ibland inte.. Jag har beställt en ny klicker bok också där de står hur man tränar bort aggresivitet och koppel träning bland annat.. hoppas den kommer snart för just nu kör vi hårt mot hårt när hon "attackerar" människor och hundar ner i diket och brottas en stund.. visa att beteendet inte är tillåtet..

Ikväll fyller Claes år också.. å jag ska få grillat hemma hos mor å far.. Andreas jobbar kvällar så han är ju inte hemma.. undrar hur de gick för Heija och Andreas och gå ut på morgon promenad ja.. jag åkte å handlade och han gick ut med henne och jag såg att han hade mött en hund i varje fall.. men förhoppningsvis så gick de bra.. när jag kom hem så åkte han å skulle hämta nån j*kla bilgrej.. suck.. dyr som attan..

nu ska jag gå å göra färdigt rabarber krämen men ha de bra gott folk så hörs vi mer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback