sjuk.. :/

ja jag har blivit sjuk på söndan så va jag mamma lillasyster moster och anna ute å gick med alla hundarna 4,5km upp i ett berg och fikade på ett gruv café dom har där.. sen när jag kom hem började jag känna mej föskyld på natten vaknade jag å kunna nästan inte andas så jag fick andas ånga över en kastrull å greja för å överleva till dagen efter då va vi på läkarstationen och jag fick bricanyl å kortison mot infektion på lungorna men sen på kvällen vart jag jätte dålig igen kanske för att jag va ute å sprang i regnet å jagade en rymlingshund.. så när pappa skulle skjutsa ner mej till byn så domnade benen armarna å ena tinningen bort å jag höll på å svimma å pappa som har läkarskräck fick så gott som panik å skjutsade mej till ambulansen för han vågade inte skjutsa ner mej till akuten å de va ju kanske lika bra.. hmm.. han bara lära passa hundarna han.. ;) på akuten fick jag samma allergi medicin igen så jag vart rätt snurrig i huvudet så jag kallade doktorn veterinären å så blandannat.. å där kom dom fram till efter 3timmar eller nått att jag fått en bronkit på ena lungan som har utlöst astma å hur allvarligt det är får vi se sen när jag har läkt bronkiten.. så just nu är de bara vila som gäller för mej.. idag i varje fall.. i morgon tänkte jag åka till skolan.. men tänk vilken panik man får när man inte får någon luft och inte vet vad de är.. :/ de va lite jobbigt.. men nu har jag två pencelin kurer en host medicin å två inandningsprylar så nu ska de förhoppningsvis gå bra..

Heija mår i varje fall kanon nu i både päls och magen har inte sett henne så här fin förut.. de glänser ordentligt om henne och hon har börja lagt på hullet igen nu.. å va hon mammig förut så är de ingenting jämfört med nu för nu ska hon ha full koll på mej så jag andas hon vägrade följa med mamma ut på promenad hon gick tills hon kissade sen ska hon ligga med huvudet mot min kind och jag får inte ens stänga toadörren för hon ska minnsan se så jag mår bra.. tur att nån är omtänksam i varje fall.. :)

men nu ska jag åka upp till voxnabruk å krypa ner i sängen med lillasyster å kolla på två beck filmer..  

Kommentarer
Postat av: Vanja och huliganerna här hemma bla pappa Boris

OJOJOJ - Krya på dig nu Irene och härligt att höra att Heija är så omtänksam - Sköt om er i massor !!
Hälsningar Vanja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback