Söndag

å nu har de blivit söndag.. synd att helgerna går lika fort som veckorna.. trök väder är de å.. små regnar hela tiden kan de inte regna ordentligt typ 10min så är de färdigt sen.. så man kan vara ute..
tråkigt om man råkar vara ute när dom där 10 minutrarna kommer, har lagt fram fläskfilé hemma va tänkt att vi skulle grilla men de e ju så tråkigt väder å jag har en sån tråkig sambo.. suck..blir nog plankstek ikväll. Men de e ju inte så illa de heller.. :)

Hjalle ska sova över hos oss i natt.. undrar hur de ska gå jag.. både Heija och Hjalle brukar ju vilja sova hos mattsson å han brukar krypa över till mej när de blir för trångt å hundarna efter så vi kommer nog sova 4st i min säng i natt.. varav två hundar som pruppar rätt illa.. men dom e ju så söta alla tre så de går nog bra.. ska försöka få till nått kort ikväll så ni får se hur trångt de kommer vara..

mina sötnosar Andreas och Heija låg å kramades i sängen i morse å han sa att de va hans hund å inte min så jag såg min chans å tyckte att han kunna gå ut med henne å kissa i regnet men då var det helt plötsligt min hund igen, så jag fick väl gå ut med henne själv då.. när jag kom in igen kände jag en konstig lukt så jag luktade runt lite inne i sovrummet och hittade en bajs hög gömd i Andreas byxor.. gullig hund! men jag kan förstå att hon är lite dålig i magen eftersom vi va uppe hos familjen hålldin å hälsade på igår å Heija hittade både grisens, katten och hundens mat som hon satte i sej plus några tugg ben.

Det var i varje fall väldigt trevligt hemma hos hålldins igår.. Yrja deras varg hund och Heija vart jätte bra kompisar.. dom låg under bordet och sov båda två Heija sov så hårt så hon drömde till å med.. så de gick då jätte bra.. men redan då började Heija bli dålig i magen så de kom så pustar utav henne i bland men vi laddade upp med lite tändstickor så sen gick de bra..

Nu ska jag försöka äta lite mat.. känns som jag är bakis efter å ha tagit reda på högen i morse sen ska vi hem till mormor å morfar å elda lite.. ska försöka skriva i morgon och tala om hur det går med alla hundar i sängen i natt..!
men ha de så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback