Onsdag

eftersom jag slutade tidigt idag och Emelie va ledig så gick vi på långpromenad.. vart väl ca en mil  va ute två timmar i varje fall.. hade fika å grejer med oss.. så mysigt så.. men eftersom jag lära iväg på nå skit med företaget ikväll så missade jag aktivitetskursen.. :( tråkigt jag hade hellre varit där.. Heija har blivit jätte duktig på å gå i koppel föresten hon drar nästan ingenting längre bara ibland men det får man väl räkna med.. nu är det inte lika mycke tjatande om "gå fint, inte dra, nej heija, gå fint" måste vara skönt för Heijas öron å slippa mitt tjat.. :) men hon måste socialtränas gicken sväng på byn nu ikväll och hon gör ju såna utfall mot andra hundar mötte en å då reste hon ragg å skällde så nu är nog alla runt ikring vaken.. skulle tro att det är för att hon precis har blivit ensam hund och inte vet riktigt hur hon ska bete sej när det kommer hundar.. och jag vet att jag måste vara roligare än hunden vi möter men när det är ca 1.5m brett och jag ska hålla frolic i ena näven och vara jätte rolig så är det svårt och hålla i henne om jag inte lyckas, hon är ju rätt stark å jag rätt liten så jag måste ha båda nävarna.. ska höra med mamma i morgon hur jag ska göra..
vi tränade hoppa lite hinder idag också tog en stund innan hon förstod att hon skulle hoppa över men sen va de jätte kul så hon flög över hindret åt alla håll sen.. :D så kul å kolla på kan inte förstå hur jag lyckades hitta en sån charmig hund! hon hoppar hinder å flinar så man kan inte hålla sej för skratt åt henne.. hon har börjat testa min sambo andreas också.. och eftersom han inte är så hundvan är det lite kul å se.. men jag hjälper han så gott det går men han måste ju göra det själv.. och hon är ju så trotsig mot han.. men mej accepterade hon rätt fort att det är jag som bestämmer men hon lär väl prova mej någon mer gång tänker ja.. än är stormen inte förbi.. :D Andreas har fått börja mata henne nu också det är ju ett sett å visa att han bestämmer så jag tänkte de kan vara bra.. och det funkar faktiskt nu..

jag måste nog börja gå mina promenader inne på byn så jag får möta mycket hundar men först ska jag fråga hur jag ska reagera när vi möter dom.. och nu ska jag gå och läsa i min hundpsykologi (stavning) bok.. jag ska läsa kapitlet "min hund äter avföring" ni kan ju tänka er vad Heija roar sej med på våra hund promenader.. : /  hej då!

Kommentarer
Postat av: Flocken Hjälm

Så himla kul att läsa om era bravader,,,jag måste gå in här varje dag är så nyfiken,,, verkar vara himla nyttigt för Heija att vara ensam hund,,, och himla mysigt att hon är ensam om allt kel och klapp ;O)
Hör av er om någe krånglar

2007-04-19 @ 12:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback