Måndag

Har precis kommit hem från hundkursen å de e så kul å gå med en hund som faktiskt lär sej saker förr när man gick me mammas hund så kunna ju hon ALLT å skulle jag prova med Hjalle skulle han tycka jag va dum i huvudet som tycker att han ska sitta på en blöt äcklig gräs matta.. haha.. Heija är nog lite trött hör små snarkningar från sovrummet.. :) hon är för go.. men en vända till på kvälls promenad måste hon upp.. ska gå å plocka lite efter henne sen tidigare idag eftersom jag hade glömt påse då.. tråk göra med de e ju ett måste.. i varje fall med dom lassen.. :)
ska ringa veterinär kliniken i bollnäs i morgon också å beställa tid..

de gick bra i natt i varje fall med två hundar i sängen.. bara de att båda två eller ja alla tre skulle ligga nära mej.. i vanliga fall så sover Heija med Andreas och det gör Hjalle också kanske för att det är enda gången han har tid å umgås med dom riktigt.. men nu när de va båda hundarna så va de lite kamp om vem som skulle ligga närmast matte så Hjalle låg på kudden tryckt mot kinden och Heija låg tryckt mot sidan och Andreas på andra sidan.. men de e ju lite mysigt också men de blir varmt!

Jag frågade pappa idag också om han å mamma kan vara hundvakt på sista april om allt funkar bra med smällare å så, så jag kan ut å fira min födelsedag.. men Heija trivs så bra uppe i broberg så det ska nog inte vara några problem dessutom hörs nog inte smällarna dit.. jag är lite sugen på långpromenad ja.. men de har ju varit så dåligt väder på slutet men i dag va de ju fint på förmiddagen när jag slutade två så började de regna.. snacka om deprimerande.. och i morgon går jag jätte knepiga tider.. 1-4 då hinner man ju inte ut före å inte efter.. suck.. men till helgen då blir de andra bullar hoppas jag..  jga är lite sugen på å gå upp till sälmsjön min sommarstuga ca 1mil dit så då blir de riktig långpromenad.. synd att de e så mycke varg där uppåt å dom har ju tagit flera hundar.. nu ska jag gå å fräsa på lite strips å fläskfilé.. hihi kl 11 på kvällen gu va ja e nyttig.. :D hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback