Heija

tänkte att jag skulle dra min påsk helg lite fort här..
långfredagen var jag ute å anglade först på lössnan å sen uppe i broberg med släkten..
då pratade jag första gången med Sara Heijas matte.. vi bestämde att jag skulle hämta henne på söndan..

på lördagen började alla motgångar komma fick inte ta mammas bil eftersom heija löper, men det löste sej jag fick låna familjen dhalbergs citroen (stavning), jag å mattsson vart osams eller ja mest han vart osams å jag kunna inte förstå vad jag hade gjort.. måste sluta vara mamma åt han.. på lördag kväll fick jag veta att min hjälp chaufför johanna inte kunna följa med så vart lite akut att ringa linn och hon ställde så klart upp.. *underbar*

så på söndag morgon vaknade jag trodde jag halv 8 vi skulle åka 8 så då va de ju lugnt men när jag va ute å morgon rökte så ringde linn och frågade om jag inte skulle komma snart då va klockan halv 9! å hur kan man försova sej när man ska iväg å hämta en hund de e något som jag inte kan förstå! men vi kom i väg dock lite sent men inte på värsta viset.

när vi va framme i hölö som ligger strax bortanför södertälje så möts vi i dörren av ett stort hoppande monster men hon lugnade sej rätt snart och vart jätte söt så heija fick så klart följa med hemvi va hemma i lägenheten ungefär vid halv tio så jag la ut ett lakan i soffan och la mej där och kollade på tv.. heija gick ett varv i vår ruskigt stora lägenhet och sen kom hon och la sej halvt om halvt på mej i soffan världens goaste hund.. accepterade på en gång att hon fått ett nytt hem..

på mån, tis, ons, tor
har jag och heija lärt känna varandra och hon tycker verkligen om mej men hon har ju börjat testa mej lite.. men alla kamper hittills har jag vunnit och det är ju de som är huvudsaken snart vet hon att det är jag som bestämmer..
hon har fått träffa hjalle och figge också å det går jätte bra på onsdan va jag emelie och bea ute å gick runt gruvan vart en mil ungefär.. så jag fick blåsor under fötterna men dom börjar ge med sej nu.. har smörjt dom med bäbis stjärtsalva.. :D en himmla bra salva de.. hjälper mot de mesta.. och på onsdag kvällen va vi och anmälde oss till hundkurser så nu blir det måndagar allmänlydnad och onsdagar aktivitet så man får prova på allt möjligt, kul att ha något att göra igen. bugg kursen slutar ju snart den också. Och i går kväll så va jag linn johanna och heija ute å gick gick från norr runt hela sp skönt å komma ut lite.. synd på mina fötter bara.. Det märks väl att Heija trivs härhon har inge mjäll längre och pälsen glänser och hon älskar att sova i sängen och få all uppmärksamhet och skogen och snön är jätte mysig.. :D

Fredag!
pratade lite med johanna igår om att åka och grilla någonstans hoppas att det blir av nu.. är ju så gott med grillat och då får mattsson en chans att se Heija utom hus, inne är hon ju mest bara stor och klumpig. Jag duschade Heija nyss också det tyckte hon inte va så särskilt mysigt men det va behövligt.. nu ligger hon i sängen och snarkar hon har väldigt ycke kropps ljud för sej den hunden snarkar ljudligt och lägger av världens brak skitar.. :) men hon är söt ändå.. tror min sambo föll som en kägla för henne när han kom hem på söndag kväll och fick se henne men han trodde hon skulle vara mindra så han måste ha fått en chock.. :) det är ju inte direkt någon knä hund.. och hon sover på hans sida av sängen.. men han är lika glad ändå.. nu har vi investerat i tändstickor i varje fall hon fiser ju rätt illa. men det kan nog vara för att vi inte har samma mat som hon åt förut men det är bättre de också nu, har inte kommit någon obehaglig lukt på hela dan i dag. köpte ett koppel åt heija igår också ett rosa med svart text  "one of us is a bitch" jätte fint det passar nog mej och heija de.. nu ska jag gå och kolla på tv en vända och se om andreas kommer hem snart.. men ha de bra allihopa och jag lovar att jag ska börja skriva mer här nu. men det blir mest om heija satt dom som äger henne och så kan kolla hur det går för oss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback