Bruks!

Idag har jag å Bira varit på brukshundklubben för första gången.. jätte spännande tyckte hon.. hon bara satt å kikade på alla hundarna och va jätte duktig.. vi gick en vända också och hon är så duktig.. hon sätter sej nästan fot nu när jag stannar.. det är bra de ska vi jobba vidare på..

Sen efter bruks va vi till Edsbyn på crousing de va också spännande men blött regnade hela tiden som vi va där.. men Bira hittade ett knä å sitta i så de gick fint tyckte hon.. hon bara flög upp i Bo´s knä.. (min jobbar kompis karl)
men dom har en toypudel så han är van vid å syta hund dock en lite mindre storlek! ;D Jag har hittat Biras favorit godis också banan! hon älskar banan så när mormor kommer så har hon med sej en halv banan åt Bira snacka om att hon är popis nu.. :) de va för övrigt mormor som började ge henne banan när vi va ute å fiskade.. sen har vi ätit äpplen också de va också gott men golvet vart väldigt kladdigt.. alltså ska man inte ge de när de är nystädat men de är det för övrigt så sällan här hos mej så de går bra nästan jämt! ;D i helgen ska Bira få sova hos mamma och pappa för första gången är pärsmässa i edsbyn så då vill jag gå dit.. :)
Jag fick mycke bra komentarer om Biras färg på klubben också att hon va så fint tecknad och det är hon verkligen, jag tycker bäst om att båda "lilltårna" på bakbena är svarta medans dom andra är vit.. med strumpor..




Snart kommer Bira vara i den här storleken också! de går så fort hinner nästan inte med.. Snart är det ett halv år sedan jag fick ta bort Heija saknar henne..
Men nu ska jag krypa ner i soffan med fröken!
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback