klicker!

hmm.. bloggar man för sällan om man måste läsa igenom sina tidigare inlägg för att inte upprepa sej.. eller ja borde läsa igenom dom?! så jag ber om ursäkt om jag upprepar mej men för å få lite nytt så måste jag skiva å ögena håller på å går i kors på mej nu så jag vill inte läsa de jag själv har skrivit! :D

Ja i helgen var jag å heija på klicker kurs.. på lördagen så blåste det å va jätte kallt å de gick inte så jäte bra för mej å Heija hon va så okoncentrerad med en massa hundar runt omkring också förstod nog inte matte riktigt hur hon skulle göra.. ;) men nu går det framåt med stora steg.. men än så länge så håller vi mest på med cirkus konster och lite platsliggning med hjälp av klickern.. så Heija har lärt sej stå med frambenen på en pilates boll jag måste ju givetvis hjälpa till å balansera den men hon kliver upp själv och försöker hålla balansen på den.. ska hitta på några övningar för att få henne å förstå att hon har något bakom framtassarna också som helst ska följa med i alla övningar nämligen bakändan som hon inte riktigt har uppfattat att hon har än.. ;) vi ska nog prova träna lite cavaletti och se om hon är nå medveten om dom.. sen har vi "trampat" en del också en blå platta som hon ska trmapa på med framtassen kommer inte ihåg namnet?! har haft den på golvet på en plåt burk och på en köksstol å hon börjar fatta vad de går ut på nu å de e så kul å se hur hon tänker.. å till alla er som inte har provat klicker.. gör de!
det funkar kanon på heija och hon blir super trött om man tränar en stund..
men nu måste jag gå å sova om jag ska orka upp i morgon.. så natti natti!

Kommentarer
Postat av: Anna och Lennart

Hejsan
Tack så mycke för gratulationerna.
Att våran ?lilla? Frisco har av svenska Australian Shepherd klubben tilldelats titeln Årets bruks Aussie 2007 är inte så illa.

Tack än en gång för gratulationerna

Kjam Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback