Måndag

nu har jag å Heija varit på första allmän lydnads kursen.. gick jätte bra.. hon va jätte duktig.. skulle träna på å möta andra hundar gick bra så länge inte dom gjorde något mot henne.. å hon satt jätte fint å kollade på mej hela tiden som han pratade å ville vi skulle hitta på nå.. såå stolt när de gick så bra.. nu ligger hon alldeles utslagen på sängen.. kommer inte ens å möter mej i dörren när jag har rökt.. å hon är så lycklig över att få sova i sängen på kvällarna ligger hon tryck å vill inte att jag ska se henne så jag stänger in henne i buren.. (sen hur hon tror att jag kan missa någon som tar upp halva sängen det är ju en annan sak) men hon är så go så jag har inte hjärta att stänga in henne..  idag har jag lämnat henne själv också hon skällde när jag kom hem men jag vet ju inte om hon skällde bara för att min bil kom eller om hon har skällt hela tiden.. tänkte jag skulle kolla de när min filmkamera kommer..

igår hade vi en liten mys dag.. jag emelie heija hjalle och figge gick runt naturstigen och ahde vatten och grejer med oss så vi stannade på en rast plats å mös lite.. å Heija hittade nå spår så hon bara for runt i skogen å spårade men hon kom jätte bra när jag ropade.. måste ju kolla lite hur hon reagerar.. och idag gick det bra å gå för bi komposten lös också det har inte gått tidigare.. jag ropade på henne lite innan och sprang och tjoade förbi å då va jag mycke roligare än nån gammal kompost med bananskal i å de känndes ju bra att man är roligare än en sån.. :) i morgon ska jag försöka lura med mej Emelie ut på långpromenad och ta med fika å grejer.. men hon har ju så mycke saker för sej hon så vi får väl gå själv i värsta fall..

Idag har mamma beställt tid för å kastrera Hjalle också.. hoppas han blir lite bättre med att sätta på allt och kissa inne då.. är ju lite pinsamt tycker mamma å ha en hund som inte ens kan ligga på komando om han inte får en godis napp.. när hon är utbildad instruktör.. tur att jag har henne som kan ge mej lite tips i varje fall..

jag måste då säga att Heija är den bästa väckar klockan jag har haft någon gång.. för när klockan ringer då ska man kliva upp inge snack om att ligga å snooza några timmar.. ;) så när klockan riner så måste jag nästan redan sitta upp annars blir man jätte pussad.. men det är ju bra eftersom att jag är lite morgon trött.. nu kanske jag börjar komma i tid till skolan.. men nu lockar sängen och mina sötnosar som ligger helt utslagna i den.. ska nog gå å gosa ner mej jag också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback