25/11-09

Ja nu va de ett tag sen igen.. suck bloggen hinns helt enkelt inte med!
Bira växer och blir stor sist jag vägde henne (för några veckor sen) så vägde hon 19,9 kg så hon börjar bli en riktig biff.. :) stora tjejen Emelie har fått hem sin lilla hoffe tik nu som heter Yra och Bira och Yra har jätte kul tillsammans men vilka tänder Yra har Bira är alldeles sårig på halsen efter att dom har lekt men hon säger inget.. så vida hon inte hänger i läpparna och örona på henne då verkar de göra lite ont å de kan jag förstå Biras valp tänder va ingenting jämfört med Yras!

hade för någon dag sen varg besök också jag och Emelie va ute på gården med hundarna som lekta å lät sen när emelie satte sej i bilen å åkte hemmåt så hann hon inte många meter innan vargen korsade vägen! obehagligt å ha den så nära inpå när den hör oss den är ju inte nå rädd.. den har tagit 3 hundar inom en vecka nu fast ägarna har vart i närheten en va han å tog på en gård här i närheten! Vilken tur vi på landet har som har så kloka stadsbor som ska bestämma hur mycke varg vi ska ha här på landsbyggden! *host* idioter *host* va ut å provade med Bira om hon skulle känna nå vitting eller ta nå spår på vargen men inte en reaktion! så van är dom vid vargen dom skiter i den..

Slutet på november och inte ens lite snö däremot så har de regnat så ån har stigit ca 1m.. så de kanske är tur att regn mängderna som kommit inte va snö då har de inte  gått å komma ut ur huset! :) men nog vore de trevligare med en par minusgrader och lite snö bara för å få de lite ljusare annars är jag ett stort fan av sommaren! usch för vinter. Ska se om jag kan få upp lite bilder också nu..
















Kommentarer
Postat av: Kerstin Herlitz

Nu hittade jag lite om Bira när jag gick in på den gamla bloggen som du sa. Så hemskt det ser ut med vargarna. Håll koll på den lilla Bira. Tror inte jag skulle våga gå ut. Här har vi vildsvin och jag håller mig borta ifrån de områden där de synts, men de förflyttar sig ju. Kommer att ta någon bild och lägga in på Biras sida

Ha det bra i höstmörkret

2009-11-30 @ 18:19:09
Postat av: Emelie&Yra

Irene vintern e faktiskt underbar!! Vi saknar att leka med er redan å de ska gå en vecka :( suck

2009-12-03 @ 15:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback